کد مطلب:316998 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:359

اهل بیت و ام البنین
محبت و وفاداری و فداكاری بی شائبه ی ام البنین علیهاالسلام در حق فرزندان رسول خدا صلی الله علیه و آله و فداكاری ها و دلاوری های فرزندان او در راه سیدالشهداء علیه السلام در تاریخ بی پاسخ نماند. چرا كه این درگاه، درگاهی نیست كه نیكی و احسان را بی پاسخ بگذارد. اهل بیت عصمت و طهارت در احترام و بزرگ داشت آنان كوشیدند و از قدردانی نسبت به آنان چیزی فروگذار نكردند. حضرت زینب علیهاالسلام پس از رسیدن به



[ صفحه 20]



مدینه به محضرش شتافت و شهادت چهار فرزندش را تسلیت گفت. چنان كه در اعیاد نیز برای ادای احترام به محضرش مشرف می شد. و این اقدام حضرت زینب علیهاالسلام نشان دهنده ی منزلت والای ام البنین علیهاالسلام نزد اهل بیت علیهم السلام است.

این بانوی بزرگوار نزد عامه مسلمانان نیز جایگاه ویژه ای دارد و بسیاری از آنان معتقدند كه حضرت ام البنین در نزد خدا شأن والایی دارد و اگر حاجتمندی و اهل دردی او را به درگاه حضرت باری تعالی شفیع و واسطه قرار دهد غم و اندوهش برطرف خواهد شد. البته بسیار هم طبیعی است كه ام البنین نزد پروردگار مقرب باشد، زیرا وی فرزندان و پاره های جگر خود را خالصانه در راه خدا و بقاء دین حق تقدیم داشته است.